Verzendkosten:
Alle artikels op onze website kan u laten verzenden naar België of Nederland.
Bij een bestelling vanaf € 100,- wordt uw bestelling gratis verzonden. Wanneer u een bestelling zou plaatsen onder de € 100,- betaalt u slechts € 5,99 voor de verzendkosten.
Hieronder trachten wij een duidelijk overzicht te geven van de verzendkosten.
Alle bestellingen boven € 100,-
Verzendkosten naar België en Nederland: GRATIS
Allle bestellingen onder € 100,-
Verzendkosten naar België en Nederland: € 5,99,-
Verzending en levertermijn:
De meeste artikels op onze website hebben wij op voorraad en om u een indicatie te geven van de levertermijn plaatsen wij bij de "Extra informatie" bij de producten onderaan de levertermijn.
De producten worden op verschillende manieren verzonden afhankelijk van de grootte en het gewicht van het product.
Verzending met DPD
Kleine artikels (alle bestellingen onder de 30 kg) worden doorgaans met DPD verzonden. In dat geval ziet het proces er als volgt uit:
1) U plaatst de bestelling op onze website
2) Wij maken het pakket klaar voor verzending
3) Wanneer het pakket klaar is voor verzending zullen wij dit meegeven met DPD en u zal hiervan een trackingnummer ontvangen
4) Uw bestelling krijgt de status verzonden en de levering gebeurt in België en Nederland meestal binnen de 24h
Enkele veelgestelde vragen betreffende de levering met DPD:
Word ik op de hoogte gehouden van het levertijdstip?
DPD informeert je altijd op voorhand over de dag van levering van je pakket. Komt die dag niet uit? Geen probleem, je kan je levering wijzigen:
Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?
Geen probleem. Je pakket wordt naar een Pickup parcelshop in je buurt gebracht. Op deze manier heb je je pakket zo snel mogelijk in je bezit en bepaal je zelf wanneer je het gaat ophalen.
De DPD chauffeur laat een mededeling in je brievenbus achter met vermelding van het adres van de Pickup parcelshop en het tijdstip vanaf wanneer je het pakket kan ophalen. Je krijgt van DPD ook een e-mailbericht wanneer het pakket is aangekomen in de Pickup parcelshop.
Neem je identiteitsbewijs mee wanneer je je pakket gaat afhalen. Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd.
Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).
Kan ik mijn pakket volgen?
Ja, op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan. Het enige wat je nodig hebt is het 14-cijferig pakketnummer.
Wat is een Pickup parcelshop?
Een Pickup parcelshop is een locatie voor het verzenden en ophalen van pakketten. Wanneer je kiest voor een levering in een Pickup parcelshop, kies je voor de zekerheid om je pakket te kunnen ophalen wanneer het jou uitkomt dankzij de flexibele openingstijden. Alle Pickup parcelshops zijn minstens van dinsdag tot zaterdag geopend. Met 1.500 Pickup parcelshops in de Benelux, zijn we altijd in de buurt. Ontdek je dichtstbijzijnde Pickupparcelshop.(http://www.dpd.com/be/home/pickup/pickup_parcelshop_finder).
Waar vind ik een Pickup parcelshop?
Klik hier en ontdek je dichtstbijzijnde Pickup parcelshop (https://www.dpd.com/be/home/pickup/pickup_parcelshop_finder).
Verzending door onze eigen transportdienst of een externe transportdienst
Wanneer u een bestelling plaatst op onze website van een groter of zwaarder artikel dan zal dit meestal bij u thuis geleverd worden door onze eigen transportdienst.
In dat geval zal onze klantendienst op voorhand met u contact opnemen om de levering verder af te spreken. U zal de dag voor levering gecontacteerd worden met een gericht tijdstip met een tijdspanne van 2h. (Bijv. tussen 10.00 en 12.00).
Het kan ook voorvallen dat wij samenwerken met onze externe transportdienst. In dat geval zal u ook steeds op voorhand verwittigd worden van de dag en het uur van levering.
Bij een levering van een zwaarder artikel is het belangrijk dat er tijdens de levering iemand aanwezig is om het product te helpen ondersteunen. Alle bestellingen kunnen enkel op het gelijkvloers geleverd worden.